/ How To / Ce nu trebuie să faci atunci când apelezi la un croitor

Ce nu trebuie să faci atunci când apelezi la un croitor

sfaturi despre croitor
Dumitrescu Madalina on 21/11/2014 - 10:11 pm in How To

Când vine vorba de handmade, totul se învârte în jurul creatorului, însă când obiectul handmade este realizat pe comandă, intră în discuţie şi gustul clientului.

Deseori doamnele apelează la croitor atunci când stilul personal nu poate fi satisfăcut de marfa afişată în magazine. Însă v-aţi întrebat vreodată câte lucruri evită croitorii să ne spună doar pentru a ne face pe plac?

Desigur ne dorim ca ceea ce comandăm sa iasă aşa cum ne închipuim, cu toate acestea, felul în care ne expunem preferinţe şi aspiraţiile îi poate pune pe croitori în situaţii jenante pe care omit să le spună. Acestea sunt câteva dintre ele:

- Comparaţia cu alţi colegi de breaslă.

Niciunui artist nu îi place să îi spui că ai văzut la Cutărescu ceva ce ţi-a plăcut şi ai vrea şi tu să îţi facă, sau că cineva ţi-a scos o lucrare foarte bine. Aceste comparaţii sunt de evitat dacă vrei să îi arăţi celui pe care îl angajezi pentru o lucrare că îi respecţi munca şi punctul de vedere.

- Viziunea asupra rezultatului final.

Când mergi la croitor trebuie să ai foarte bine conturat în minte ce vrei să îţi facă. Te poţi ajuta de poze, din care să îi arăţi ce, cum, şi cât vrei. De asemenea, trebuie să fii deschis la sugestii în cazul în care îţi recomandă că un anumit lucru nu ţi se va potrivi.

- Respectarea programului de lucru şi a programărilor pentru probă.

Nu suna în afara programului de lucru, de exemplu duminica şi nu întârzia/lipsi atunci când te cheamă la probe. Îl vei determina să nu îţi acorde dedicaţia pe care ţi-o doreşti de la el.

- Respectarea termenului.

Nu cere imposibilul. Solicitări de genul „Vreau să fie gata mâine la prima oră.” sau „E ceva destul de simplu, nu are de ce sa îţi ia mai mult de o jumătate de oră.” nu au ce căuta. Croitorul ştie mai bine cât timp îi ia fiecare lucrare, deci lasă-l pe el să decidă dacă îţi poate face lucrarea într-o săptămână sau în două zile.

- Nerăbdarea clientului.

Nu suna de 2-3 ori pe zi să întrebi dacă e gata. Nu vei face decât să îi arăţi că nu îi respecţi munca şi programul de odihnă. Plata lui se rezumă la programul de lucru, nu şi la orele suplimentare pe care le ştirbeşte din propriul program de odihnă.

- Croiala perfectă şi greşelile de croială.

Dacă a greşit ceva, poate oricând să repare, dacă ţi-ai modificat măsurile între timp, nu arunca vina pe croitor că nu îţi vine bine rochia şi nici nu încerca să îl ameninţi că vei apela la altcineva.

- Modificarea hainelor nespălate.

Bunul simţ şi cei 7 ani de acasă trebuie să primeze în orice situaţie, inclusiv la croitorie. Aşadar, nu te poţi prezenta în niciun caz la modificări cu o haină murdară.

- Preţul.

Târguirea la preţ este frecvent valorificată, inclusiv la croitorie, mai ales după ce clientul se vede cu lucrarea terminată. Pentru acele persoane care consideră această practică o reuşită de economie sau o manifestare a influenţei, nu le pot spune decât să încerce singure să îşi croiască hainele, să observe rezultatul şi să se gândească ce sumă ar trebui să primească pentru munca lor.

Deci, nu vă târguiţi la preţ, pentru că şi croitorii au familii de întreţinut şi facturi de plătit.


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->