/ Mamici si pitici / Copiii şi mofturile la mâncare – sfaturi practice

Copiii şi mofturile la mâncare – sfaturi practice

mofturile la mâncare
Dumitrescu Madalina on 19/03/2014 - 4:59 pm in Mamici si pitici

Răbdare, răbdare… şi iar răbdare. Acesta este probabil motto-ul multor mămici care se confruntă cu preferinţele alimentare ale copiilor mici.

Ca părinte eşti conştient că dacă nu se va hrăni corespunzător încă de mic, la maturitate va avea aceleaşi obişnuiţe alimentare nesănătoase. O alimentaţie sănătoasă în cazul unui copil nu se bazează atât de mult pe cantitate – cu toate că este în creştere – cât trebuie să constituie o preocupare majoră calitate alimentelor pe care le introduce în corp.

De aceea ne propunem să enumerăm câteva sfaturi din categoria „Aşa NU!” pentru a veni în sprijinul femeilor, mai ales a celor care sunt mame pentru prima dată.

1. Gustări bogate în zahăr sau de tip snacks între mese, sau după cină.

2. Consumul de sucuri acidulate, mai ales înaintea meselor.

3. Lipsa unui sistem echilibrat şi sănătos de sancţionare şi recompensare a acţiunilor copilului.

4. Asocieri nesănătoase între alimente şi emoţiile manifestate de copil.

5. Folosirea alimentelor de care copil este atras în scopul „negocierii cu acesta”.

6. Explicaţiile succinte sau lacunare cu privire la efectele mâncărurilor pe care copilul nu are voie să le consume.

În vederea stabilirii unei rutine alimentare corespunzătoare, mamele trebuie să se ghideze după următoarele idei:

  1. Mama – exemplul absolut de alimentaţie sănătoasă.
  2. Fermitate şi corectitudine în privinţa atitudinii la masă şi faţă de mâncare.
  3. Copilul trebuie să încerce gustul oricărui aliment.
  4. Program de masă se respectă întotdeauna.
  5. Manierele la masă.
  6. Toată lumea de la masă mănâncă acelaşi lucru.
  7. Diversitatea felurilor de mâncare.
  8. Legumele să nu lipsească de la masă, şi fructele ca gustări între mese.
  9. Ajutorul în bucătărie după un program bine stabilit, care să implice şi copilul.

Astfel în dezvoltarea unor obiceiuri alimentare corespunzătoare ale copiilor, trebuie să încercăm să îi determinăm să mănânce moderat, sănătos, să evite pe cât posibil consumul de alimente care le-ar putea face rău şi să nu se lase influenţaţi de ceea ce văd în afara casei (colegi de grădiniţă/şcoală care consumă la prânz mâncăruri de tip fast-food sau snacks-uri, apropiaţi care le oferă alimente nepermise acasă, etc.).


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->