/ Bio & Sanatate / Cu, fără şi despre zahăr

Cu, fără şi despre zahăr

zaharul
Dumitrescu Madalina on 16/04/2014 - 3:01 pm in Bio & Sanatate

Zahărul ocupă un loc important în categoria alimentelor procesate, el fiind prezent chiar şi în acele produse care nu sunt dulci. Efectele nocive ale zahărului sunt îngrăşarea, îmbolnăvirea (diabetul de tip 2, boala ficatului gras şi afecţiunile cardiace), dar mai presus de toate dependenţa.

Pentru a şti ce alimente să includem în dieta zilnică şi totuşi să aducem în corp o doză moderată de zahăr trebuie să cunoaştem câteva aspecte informaţionale despre acesta.

În primul rând, trebuie să ştim măsura dozei zilnice. În cazul bărbaţilor aceasta este de maxim 9 linguriţe, iar la femei nu trebuie să depăşească 6.

Zahărul poate fi introdus în organism şi prin fructe, nu neapărat ca produs sub formă de cristale. Şi aici trebuie să fim precauţi, pentru că consumul excesiv poate avea aceleaşi efecte nedorite ca şi cel dat de zahărul brut.

O bună parte dintre înlocuitorii zahărului sunt mai dulci şi mai nocivi decât acesta din urmă, pentru că pot da o dependenţă mult mai mare decât însuşi-zahărul pur. 

Deşi este un alternativ mult mai bun decât zahărul, mierea are şi ea carenţele ei, mai ales în cazul diabeticilor. Aceştia nu sunt sfătuiţi să consume miere pentru că ridică nivelul glicemiei. În schimb, cel mai nou şi mai adecvat înlocuitor este considerat ştevia, pentru că nu prezintă riscuri la fel de mari pentru sănătate.

Formula câştigătoare în materie de substanţă dulce şi sănătoasă o constituie piureul de mere, datorită aportului ridicat de vitamine şi lipsa restricţiilor cantitative.


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->