/ Fitness & Dieta / Dieta pe anotimpuri

Dieta pe anotimpuri

dieta pe anotimpuri
Ana Drobot on 17/03/2016 - 3:38 pm in Fitness & Dieta

Medicina tradiţională chinezească recomandă o dietă structurată ţinând cont de anotimpuri. Aceasta pentru că lumea este văzută ca un tot armonios în care toate fiinţele vii sunt în legătură cu mediul înconjurător. Este vorba de răspunsul corespunzător fiziologic şi patologic adus de schimbările de anotimpuri, care duc la variaţiuni în rată, ritm, volum şi tensiune a pulsului.

Astfel, pulsul tinde să fie întins primăvara, complet vara, flotant toamna şi scufundat iarna. Principiul de bază care se aplică este: hrănirea yang primăvara şi vara, şi hrănirea ying toamna şi iarna.

Primăvara aparţine elementului lemn şi domină funcţionarea ficatului. Dacă nu ne adaptăm vremii schimbătoare de primăvară, putem avea probleme precum răceală, gripă, pneumonie, sau o revenire la bolile cornice.

Se recomandă creşterea consumului de substanţe dulci şi picante pentru că aşa se reglează energia vitală şi funcţionarea ficatului. Printre alimentele recomandate se numără: ceapa, ciupercile, spanacul, curmalele, grâul, frunzele de muştar.

Vara se spune că schimbările fiziologice duc la o prea mare concentrare pe funcţia inimii. Simptomele pot fi enervare rapidă, depresie, anxietate, şi dificultăţi de somn. Alimentele sărate şi acre ajută la ameliorarea lor.

Toamna e anotimpul corelat cu plămânii, care sunt responsabili cu pielea, circulaţia sângelui, imunitatea, fluidele din corp, emoţiile de melancolie. Vremea uscată duce la mâncărimi în gât, nas uscat, buze crăpate, piele îngroşată, pierderea părului.

Este nevoie de alimente care să ajute la producţia lichidelor, precum: dovleci, nuci, seminţe, pere, miere, produse lactate. Alimentele acre sunt recomandate şi nu cele picante.

Iarna, organismele vii încetinesc ritmul pentru a păstra energie, animalele hibernează, oamenii la fel încearcă să păstreze energie. Iarna corespunde rinichilor. Se recomandă ginseng, alimente bogate în grăsimile adecvate şi în proteine.

Acestea sunt, pe scurt, recomandările dietei pe anotimpuri de pe site-ul shen-nong.com


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->