/ Bio & Sanatate / Minte sanatoasa in corp sanatos!

Minte sanatoasa in corp sanatos!

corp sanatos
Alexandra Gheorghe on 04/03/2014 - 11:35 pm in Bio & Sanatate

Asa spunea poetul latin Decimus Junius Juvenalis care a trait in secolele I si II dupa Hristos, o vreme in care oamenii nu erau atat de informati si nu aveu acces la informatie asemeni noua. Traiau liber, fara program si stiau ca, pentru o viata fara depresie si cu mai putine suparari avem nevoie de un corp sanatos.

Un corp sanatos nu are nevoie doar de o alimentatie moderata, ci trebuie sa acordam o atentie deosebita si sportului, peste care nu trebuie sa trecem macar de 3 ori pe saptamana. Exercitiile regulate te ajuta sa scapi de bolile de inima, sa tii diabetul sub control, mentin sanatatea oaselor. Asadar pentru un corp sanatos, frumos si lipsit de afectiuni avem nevoie de exercitii regulate care ne ajuta sa ne simtim bine atat fizic cat si psihic.

Putin efort, sanatate garantata!

Nu va ganditi ca trebuie sa devii sportiv de performanta si sa fortam la maxim muschii pentru a ne mentine in forma. Iata asadar programul zilnic de sanatate

Exercitiile cardiovasculare: exercitiile care maresc pulsul, intensifica respiratia si lucreaza grupe mari de muschi te ajuta sa-ti mentii inima si vasele sanguine in forma maxima. De asemenea, ele reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de ardere a caloriilor. Aerobicul, mersul pe jos, alergatul, ciclismul, inotul si alte asemenea sunt obligatorii pentru a avea un corp sanatos intreaga viata.

Ridicarea de greutati: astfel de exercitii contribuie la intarirea si cresterea rezistentei muschilor si reprezinta o modalitate rapida de a pierde in greutate, fiind recomandate si in tratarea unor afectiuni cum ar fi osteoporoza, durerile de spate sau artrita.

Exercitiile de flexibilitate: de la o anumita varsta sau chiar de foarte tineri, din cauza sedentarismului, o mare parte din flexibilitatea corpului nostru se pierde. Streching-ul, spre exemplu, imbunatateste circulatia, postura si reduce stresul, motiv pentru care ar trebui sa-i dedici macar 5 min/ zi. Durata fiecarei miscari de stretching ar trebui sa fie intre 10 si 30 de secunde, suficient pentru a simti tensiune in muschi, dar nu si durere. O alta modalitate excelenta de a-ti mentine si imbunatati flexibilitatea corpului este Yoga.

Exercitii de respiratie: aceste exercitii sunt deosebit de importante pentru un corp sanatos, fiind necesare in imbunatatirea circulatiei limfatice, ajutand la contractarea musculara dar si la arderea grasimilor si eliminarea toxinelor. Iata un astfel  de exercitiu de respiratie care poate fi executat oricand si oriunde: stai pe un scaun sau pe podea cu picioarele incrucisate, aseaza-ti palma dreapta pe centrul pieptului si palma stanga pe centrul abdomenului si respira. Asculta-ti respiratia si mareste-i, treptat, intensitatea, respirand din ce in ce mai adanc pe masura ce-ti obisnuiesti corpul. Inspiratia incepe cu pieptul si se termina cu abdomenul, iar expiratia – invers. Dupa cateva minute revino la ritmul obisnuit al respiratiei si incheie exercitiul.

Un minimum de antrenament zilnic pentru un corp sanatos este de 5 minute exercitii pentru respiratie, 30 de minute cardio, 10-15 minute stretching si daca va mai ramane timp puteti aloca si 10 minte pentru ridicarea greutatilor.

Va doresc spor !!


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->