/ Locuri de vizitat / O scurtă călătorie prin Sibiu

O scurtă călătorie prin Sibiu

calatorie prin Sibiu
Ana Drobot on 07/07/2016 - 11:25 am in Locuri de vizitat

Luna mai a anului 2016 a însemnat o scurtă călătorie în Sibiu, pentru prima dată. Am mers cu un tren cu destinaţia finală Viena şi am aflat că foarte mulţi români sunt navetişti. O privelişte spectaculoasă ne-au oferit-o câmpurile de rapiţă şi muntele Făgăraş, plin cu zăpadă pe vârfuri.

Primul lucru care m-a impresionat la Sibiu a fost cetatea, care se află chiar în oraş, unde lumea îşi vede de treburile de zi cu zi. Zidul cetăţii te însoţeşte pe drumul spre Facultatea de Limbi Străine şi spre magazine.

Prin zid se văd deschizături şi scări prin care lumea intră şi iese din Centrul Vechi. Atmosfera aminteşte mult de Centrul Vechi din Caceres, cu străduţele înguste ca de epocă înconjurate de zidurile cetăţii. Străzile din Centrul Vechi sunt o combinaţie de vechi şi nou.

Piaţa aminteşte de cea pe care am văzut-o la Mulhouse în Centrul Vechi: largă şi spaţioasă, cu multe case frumoase, amintind de vremurile ilustrate în cărţile de poveşti. Am fost sfătuită, dacă merg la Sibiu, ca neapărat să văd Bruckenthal-ul.

Acest îndemn mi-a stranit curiozitatea şi am intrat să-l vizitez. Primul lucru văzut a fost curtea interioară, unde aveam să mă întorc pentru a petrece câteva minute pe bancă, la soare, privind trandafirii şi o pisică despre care am înţeles că e mascota muzeului şi imaginea ei apare pe nişte tricouri din magazinul cu suveniruri.

M-am plimbat prin camere elegante de epocă, decorate cu mobile cochete, tablouri, candelabre de cristal, am privit şi o colecţie de obiecte aduse din Japonia şi China. Palatul se vede că aparţine unor nobili care au călătorit şi au văzut lumea largă.

M-au impresionat şi cuferele frumos lucrate şi decorate. M-am plimbat printre tablouri de colecţie, colecţia de pictori români şi colecţia de pictori europeni. Reţin pictura Omul cu tichie albastră, ţinută într-o camera întunecată, alături de alte opere care nu trebuie să se deterioreze.

M-a impresionat faptul că am văzut destule icoane atent lucrare cu autori anonimi. Nu mă gândisem până atunci că se poate ca opere de artă valoroase să rămână cu autori necunoscuţi. Palatul a fost construit în 1778-1788, de baronul Samuel von Bruckenthal.

În rest, am mers printre terase şi cafenele, am privit o expoziţie cu vânzare de maşini organizată în piaţă, am privit bijuterii lucrate meticulos de mână expuse pe una din străzi… Am stat la Pensiunea La Viorel, unde am ajuns plăcându-mi pozele înfăţişând podul, cu interior din lemn, care arată deosebit.

Foto: De la Cezar Suceveanu – Operă proprie, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16963877