/ Bio & Sanatate / Sfaturi pentru un somn liniştit

Sfaturi pentru un somn liniştit

somn linistit
Dumitrescu Madalina on 11/12/2014 - 8:49 pm in Bio & Sanatate

1. Pune propria odihnă pe primul loc. Fie că ai un program încărcat care de obicei trebuie să se muleze după activităţile celor din jur, fie că ai foarte mult de lucru, nu neglija odihna. Nu este un semn de slăbiciune faptul că ţi se închid ochii, ci un semnal de alarmă.

2. Trezeşte-te la aceeaşi oră mereu. Corpul are propriul său ceas biologic, care în momentul în care este dereglat de trezirea la diferite ore, va produce la rândul său dezechilibre în organism şi acest lucru îţi va afecta şi activitatea.

3. Nu munci în continuu, rezervă-ţi măcar o oră înainte de somn, în care să te relaxezi şi să faci eficient tranziţia de la persoana care munceşte sau care are grijă de copii, la cea care trebuie să se odihnească.

4. Evită pe cât posibil folosirea aparaturii de tip mobil, calculator, microunde, becuri cu neon, etc. Întunericul total şi modulul silenţios al telefonului pe timpul nopţii îi va da de înţeles corpului tău că este timpul să doarmă.

5. Evită alcoolul, cafeaua, ciocolata caldă sau ceaiul negru cu 5-10 ore înainte de somn.

6. Încearcă să achiziţionezi o saltea de dormit pe care să o poţi testa câteva zile înainte de o achita.

7. Menţine camera în care dormi întunecată şi răcoroasă.

8. Pentru persoanele care pot face acest lucru, puiul de somn de 20 de minute de după-amiază este un remediu indicat după ce ne întoarcem de la şcoală sau de la lucru.

9. Sportul, pe lângă faptul că ajută la menţinerea sănătăţii, te determină să fii obosit şi implicit să ai nevie de somn. S-a demonstrat ştiinţific că sportul stimulează secreţia de serotonină, substanţa fericirii dar şi substanţa care încurajează somnul.

10. Evită programele TV cu violenţă, filmele sau romanele horror sau muzică zgomotoasă. Ascultă muzică relaxantă, pulverizează-ţi perna cu un parfum natural precum cel de lavandă sau serveşte un ceai călduţ.


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->