/ Bio & Sanatate / 9 pași spre o alimentație corectă

9 pași spre o alimentație corectă

alimentatie corecta
Nelly Șargu on 03/03/2014 - 8:56 pm in Bio & Sanatate

Pasul 1

O dietă sănătoasă trebuie să conțină o diversitate foarte mare de produse, preferabil de natură vegetală, nu animală.

Nu există nici un produs care ar putea să ne ofere tot  ce avem nevoie în planul vitaminelor și al substanțelor nutritive, cu excepția laptelui de la piept, care întreține copilașul timp de 6-7 luni și îi oferă tot  ce are nevoie pentru a crește. Astfel, specialiștii consideră că alimentația corectă ține foarte mult de diversitate. Ca prim pas, trebuie să ții cont de piramida alimentară. Trebuie să consumi câte puțin din toate produsele din care este alcătuită aceasta. Vom povesti despre fiecare în parte.

Pasul 2

Pâinea, pastele, macaroanele și tot ce este făcut din făină se recomandă a se consuma în fiecare zi. Există o părere greșită cum că aceste produse contribuie la depunerea grăsimilor. Oamenii de știință au dovedit faptul că aceste produse conțin foarte multe substanțe folositoare organismului, spre exemplu vitaminele B și C, minerale etc. De asemenea, s-a constatat faptul că aceeași cantitate de alcool conține mult mai multe grăsimi.

Pasul 3

În fiecare zi trebuie să consumați minim 400 g de fructe și legume, pe lângă cartofi. Cantitatea de legume trebuie să fie mai mare decât cea de fructe. Fructele conțin antioxidanți, fier, o multitudine de vitamine si  minerale, care reduc riscul dezvoltării tensiunii arteriale și a multor altor boli ale inimii.

De ce am menționat cartofii? Aceștia conțin clor, care este foarte benefic pentru sănătate. Atenție! Clorul este folositor doar dacă provine din produse naturale. Nu întrebuințați pastile sau alte preparate. Este bine să consumați cartofi în fiecare zi.

Pasul 4

Laptele și produsele lactate cu un conținut redus de grăsimi și sare (iaurt, chefir, lapte 1,5 %, lapte bătut) trebuie consumate în fiecare zi. O nevoie deosebită de lapte o au copii, bătrânii și femeile. Dacă nu se cosumă produse lactate, acestea trebuie înlocuite cu altele bogate în calciu, spre exemplu pește sau legume cu frunze de culoare verde închis.

Pasul 5

Carnea și alte produse cu un conținut ridicat de grăsimi trebuie înlocuită cu soia, carne de pasăre și pește. Porțiile de carne de pasăre sau pește trebuie să fie, la fel, nu foarte mari. Uită de produse ca mezelurile sau produsele din carne procesate peste masura. Acestea sunt niște asasini pentru sănătatea ta. De asemenea, ar trebui redus la maxim consumul de carne de porc.

Grăsimea de proveniență animală contribuie la creșterea nivelul de colesterol în sânge, ceea ce aduce la boli de inimă și nu numai. Unii specialiști, care au făcut cercetări despre cancer, consideră că grăsimea ar putea fi una dintre multele cauze care duc la dezvoltatea acestei boli.  

Se recomandă a consuma nu mai mult de 80-90 g de carne roșie pe zi.

Pasul 6

Grăsimile pe care le consumăm (provenind din carne, lapte etc) nu trebuie să depășească 30% din ceea ce consumăm zilnic. Cea mai bună metodă de preparare a mâncării este cu ajutorul vaporilor, prin fierbere sau pe grătar. Chiar și prepararea în cuptorul cu microunde este mai bună decât prăjitul în ulei. Ai grijă cum prepari mâncarea, folosește ulei de măsline în salate, nu de floarea soarelui.

Pasul 7

Ai grijă cu dulciurile! Se recomandă consumarea a cât mai puțin zahăr posibil.. De aceea, când mergi într-un local nu comanda repede sucuri acidulate cu un continut ridicat de zahar, ia o apă plată cu lămâie, este mult mai sănătos. Incearca să pui mai puțin zahăr în ceai sau, cel mai bine, nu-l pune deloc. Poți să folosești pastile care înlocuiesc zahărul, sunt la fel de dulci, dar nu conțin zaharoză. Dacă ți-e poftă de ciocolată, optează pentru cea cu un procent mai mare de cacao, 70%-90% este perfect.

Pasul 8

Cantitatea de sare recomandata consumului zilnic este de 6 g (o linguriță), inclusiv sarea care se gaseste în pâine. Bucatele trebuie sărate nu foarte mult, iar pentru un gust mai bogat, folosiți ierburi sau alte suplimente alimentare care nu  conțin sare. Cei care consumă foarte multă sare riscă să sufere toată viața din cauza tensiunii arteriale ridicate.

Murăturile, deasemenea, nu se recomandă spre a fi consumate zilnic.

Foarte mulți oameni suferă în ziua de azi din cauza deficitului de iod. Întrebuințând sare iodată în mâncare, veți face o profilactică pentru bolile cauzate de această patologie, de pe urma căreia suferă de obicei copiii și femeile.

Pasul 9

Oamenii de știință, care au făcut cercetări, consideră că ai dreptul să consumi nu mai mult de două porții de alcool pe zi, o porție însemnând 10 g de alcool pur. Din 7 zile ale săptămânii, se recomandă alcoolul numai in 5 sau 6 zile. Dar, după părerea mea, ca să nu apară dependență, cel mai bine este să te relaxezi în weekend cu prietenele la un cocktail sau două într-un local drăguț. Astfel, nu ai nimic de-a face cu alcoolul în timpul celor 5 zile lucrătoare, îți suplinești necesarul la sfârșitul săptămânii și nu mai trebuie să ții cont de cantități și zile.

Succes!


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->