/ Bio & Sanatate / Alimentaţia şi fericirea

Alimentaţia şi fericirea

creşterea stării de fericire
Dumitrescu Madalina on 21/03/2014 - 12:45 am in Bio & Sanatate

Starea de fericire, de bine şi de bună împăcare cu tot ceea ce se întâmplă în vieţile noastre agitate se află în strânsă legătură cu felul în care privim lucrurile – optimist sau pesimist. Dar dacă şi dieta personală ar avea ceva de spus în această problemă, oare ne-a schimba obisnuinţele alimentare?

Iată câteva alimente care, conform cercetărilor de specialitate, şi-au dovedit eficacitatea în redarea sau creşterea stării de fericire a oamenilor.

Ciocolata este bineînţeles pe primul loc. Până şi cărţile de ficţiune literară (nu numai cele ştiinţifice) ne-o dovedesc. Ţineţi minte cum Harry Potter, după fiecare antrenament epuizant împotriva Dementorilor (o reprezentare simbolică a depresiei şi pesimismului) mânca ciocolată şi îşi revenea? Acest fapt nu este departe de realitate. Consumul de ciocolată oferă organismului o stare de căldură şi înviorare, pentru că conţine substanţe care favorizează eliberarea endorfinelor din creier, acele substanţe responsabile cu durerea şi plăcerea. De asemenea ajută sistemul cardio-vascular şi previne problemele la acest nivel.

Deoarece consumul excesiv de ciocolată poate fi şi dăunător, o alternativă mai sănătoasă, dar la fel de „fericibilă” este mierea. Aceasta are un impact pozitiv asupra stării de spirit, conţinând substanţe care reduc inflamaţiile la nivelul creierului şi previn instalarea depresiei. Totodată, spre deosebire de produsele pe bază de zahăr care îşi finalizează efectul energic în mod brusc, mierea are un impact mai puţin dezechilibrant asupra nivelului de zahăr din sânge.

Peştele este bogat în substanţe nutritive şi fericire pentru că are acizi graşi omega 3 şi vitamina B12. Peştele, alături de alte alimente ca ciocolata şi bananele, conţin celebra substanţă responsabilă cu fericirea – serotonina. Lipsa acesteia în corp duce inevitabil la depresie, dar poate fi ţinută sub control cu alimentele potrivite. Pentru persoanele care nu sunt încântate de peşte în preferinţele alimentare, nutrienţii pot fi totuşi căpătaţi prin suplimente de tip capsulă cu ulei de somon.

Laptele, asociat mai mult problemelor de calciu, poate fi, de asemenea, un aliment benefic pentru stările de spirit. Acestea din urmă sunt într-o anumită măsură controlate de glanda tiroidă, căreia consumul de lapte îi face foarte bine. Consumul de lapte reduce şi crizele de anxietate.

Spanacul, alimentul preferat al lui Popeye (şi probabil unicul aliment!), alături de alte legume verzi, conţine acid folic şi magneziu, ambele contribuind la scăderea nivelului de oboseală, a efectelor depresive şi la menţinerea unui nivelul optim de serotonină.

Dacă de alimentele deja menţionate am mai auzit că au efecte revigorante şi predispun la starea generală de bine, nu trebuie să uităm şi de ce mai puţin cunoscute. Mâncarea picantă cu adaos de chili, carnea de pasăre, nuca de cocos (nu laptele sau deserturile pe bază de cocos), dar şi pastele menţin controlul stării de spirit, eliberează psihicul de stres şi îmbunătăţesc sănătatea creierului.


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->