/ Bio & Sanatate / Alimente benefice pentru sănătatea dinţilor

Alimente benefice pentru sănătatea dinţilor

respiraţia urât mirositoare
Dumitrescu Madalina on 21/03/2014 - 8:48 am in Bio & Sanatate

Se spune că dinţii frumoşi sunt cartea de vizită a unui corp sănătos, drept pentru care în cele ce urmează vă propun să trecem în revistă cele mai importante alimente care ajută la menţinerea sănătăţii dinţilor.

Lactatele sunt deja cunoscute pentru beneficiile pe care le au prin aportul de calciu  necesar oaselor, dinţilor, părului şi unghiilor. Este bine să alegem acele produse din lapte care ne plac sau care observăm că ne fac cel mai bine. Consumul de lactate reduce riscul apariţiei cariilor, şi substanţele componente ale acestor produse previn distrugerea dinţilor de la acizi (băuturile acidulate, sucul gastric, mâncarea picantă). Brânza sau iaurtul neutralizează efectele acide ale felurilor principale, putând fi consumate de preferat către finalul mesei sau între mese (ca gustare), pentru că îmbracă dinţii într-un strat protector. De asemenea, iaurtul este un aliment excelent care combate în mod natural respiraţia urât mirositoare. Cel mai recomandat iaurt este cel grecesc, pentru că conţine cel mai mare număr de elemente probiotice. Copiilor le place mai mult iaurtul dulce, în defavoarea celui simplu, dar poate fi îndulcit în mod natural şi non-toxic printr-un adaos de fructe zemoase sau puţină dulceaţă.

După cum bine ştim, calciul prezent în lactate se fixează cel mai bine în prezenţa vitaminei D3, iar alimentele recomandate în acest sens sunt peştele gras (sardinele, somonul), ouăle (gălbenuşul), cerealele şi cartofii.

Fructele, în mod deosebit merele şi ananasul au şi ele un efect benefic asupra sănătăţii dinţilor. Ananasul, deşi apaţine categoriei citricelor, deci este acid, conţine o enzimă importantă care ajută la regenerare şi antiinflamare în cazul problemelor dentare. Ananasul îşi face efectul cel mai bine în cazul extracţiilor, dacă este consumat în prealabil, pentru că reduce inflamarea şi durerea. Merele, în schimb, combat foarte bine placa bacteriană, curăţând excelent de pete dinţii şi limba, deci, în mod automat ajută la îmbunătăţirea respiraţiei. Cele mai recomandate sunt merele verzi.

La capitolul legume, locul fruntaş pentru sănătatea dinţilor îl constituie consumul de broccoli. Concentraţia ridicată de fier pe care o are această legumă, nu numai că protejează dinţii de efectele acide, dar îi menţine şi albi. Consumul florilor cărnoase de broccoli crud îmbunătăţeşte şi calitatea salivei. În cazul femeilor însărcinate, acest aliment trebuie să fie nelipsit, doarece acidul folic pe care îl conţine elimină apariţia unor malformaţii ale copiilor (precum spina bifida) şi le întăreşte oasele în formare. În cazul în care nu se poate consuma crud şi pentru a beneficia de toată varietatea de substanţe nutritive din broccoli, este recomandată gătirea acestuia la abur, nu prin fierbere. Astfel vitaminele importante (B2, C, E, respectiv calciul) nu se vor pierde în urma fierberii.

Sănătatea dinţilor depinde foarte mult de specificul organismului fiecărei persoane, însă lipsurile sau deficienţele dentare pot fi combătute sau ameliorate prin intermediul unui program corect de alimentaţie. În programul sanitar şi alimentar de menţinere a sănătăţii dinţilor nu trebuie să neglijâm problema gingiilor. Slăbirea acestora duce inevitabil la defectarea sau dislocarea dinţilor, drept pentru care trebuie să eliminăm din obiceiurile alimentare acele produse care amplifică slăbirea gingiilor – mestecarea gumei, fumatul, sau consumul de alimente tari care rănesc sau forţează gingiile.


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->