/ Bio & Sanatate / Alimentele care ajută la îmbunătăţirea activităţii intelectuale

Alimentele care ajută la îmbunătăţirea activităţii intelectuale

alimente sanatoase
Dumitrescu Madalina on 17/04/2014 - 10:02 pm in Bio & Sanatate

Mânânci şi devii deştept, cam asta ar trebui să ne închipuim, nu?

Ei bine, lucrurile nu stau tocmai aşa. Există o serie de alimente care ajută la îmbunătăţirea proceselor gândirii şi a capacităţii de concentrare, care bineînţeles sunt favorabile achiziţiei de noi cunoştinţe şi deprinderi. Deci într-un fel, da, există alimente care ne pot ajuta să devenim mai deştepţi. Creierul, pentru a funcţiona în parametri normali are nevoie de substanţe nutritive sănătoase, şi nu de alimente care aduc în corp un impuls ieftin de energie, care aşa cum apare, dispare la fel de repede.

Spre exemplu, apa. Apa, consumată în cantităţi normale (1-2 litri pe zi) previne pierderea concentrării şi a achiziţiei informaţiilor. Hidratarea combate şi oboseala, care cel mai adesea se resimte la nivel psihic, deci consumul de apă trebuie să fie primul pe lista unei diete echilibrate.

Legumele verzi ca spanacul sau varza consumate în salate sunt o alternativă sănătoasă atunci când avem nevoie de un imbold de energie. Studiile au demonstrat, cu predominanţă în cazul femeilor, că aceste alimente bogate în antioxidanţi îmbunătăţesc memoria şi previn declinul cognitiv.

Peştele(atât peştele gras cât şi cel slab)  este un aliment cunoscut pentru efectele pozitive asupra activităţii intelectuale, fiind un puternic factor de combatere au unor probleme psihice ca demenţa sau Alzheimer.

Nucile, pe cât de mult seamănă la aspect cu creierul uman, pe atât de benefice sunt pentru acesta. Nucile pot fi consumate ca gustări sau pentru a potoli pofta de ceva dulce şi energizant. Spre deosebire de zahăr sau produsele pe bază de zahăr pe care am fi tentaţi să le consumăm, şi care aduc în organism un aport efemer de revigorare, nucile au avantajul de a menţine starea energizată şi propice gândirii mult mai multă vreme. Consumul acestora trebuie valorificat cel mai mult în perioada de adolescenţă şi maturitate, studiile indicând (cel puţin în cazul femeilor) că acestea nu mai au acelaşi efect scontat şi în perioada vârstelor înaintate.

Deşi nu sunt la fel de recomandate în dieta zilnică precum alte alimente, cafeaua şi ciocolata îşi dovedesc eficienţa în cazul unor activităţi care necesită focusare rapidă şi rezolvare cognitivă fulger. Efectul acestora constă în antrenarea pe o perioadă scurtă de timp a stării favorabile aportului cognitiv. Ele nu sunt recomandate în cazul unor activităţi de durată, pentru că îşi pierd efectul destul de repede, şi nici în consum excesiv pentru că pot favoriza apariţia unor obiceiuri alimentare negative şi deloc sănătoase. Cafeaua şi ciocolata trebuie consumate cu măsură, însă nu trebuie privite ca pe nişte alimente de care suntem dependenţi şi de care depinde calitatea activităţii noastre intelectuale.

Ouăle conţin şi ele o substanţă nutritivă care ajută la îmbunătăţirea memoriei, şi combate tendinţele de schimare a stării de spirit a individului.

Fulgii de ovăz, ca alternativă la cerealele colorate şi atrăgătoare pe care le găsim la tot pasul şi care fac cu ochiul mai ales copiilor, se digeră mai greu, dar oferă saţietate şi energie intelectuală mult mai multe ore. Pentru ca gustul acestora să fie mai bun, se poate adăuga puţin zahăr brun (este mai puţin nociv decât cel alb) şi fructe de pădure. Acestea din urmă, conform unor studii, întârzie îmbătrânirea cognitivă cu aproape 2 ani şi jumătate.

Bolile degenerative şi legate de pierderea memoriei pot fi combătute prin consumul de ceai, în special ceai verde. Totodată, calmarea simţurilor şi augmentarea capacităţii de concentrare date e consumul de ceai, favorizează începutul oricărei activităţi de natură intelectuală.

Includerea a cel puţin unuia dintre alimentele mai – sus menţionate în dieta zilnică va determina o schimbare pe măsură în calitatea începerii, derulării şi finalizării activităţilor zilnice care necesită atenţie cognitivă.


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->