2014 este al patrulea an în care românii sărbătoresc Black Friday. Este vorba de o sărbătoare a reducerilor, preluată de la americani. La ei urmează după Ziua Recunoştinţei (ultima joi din noiembrie) şi se serbează ori pe 22 ori pe 29 noiembrie. În America, Black Friday deschide de fapt sezonul cumpărăturilor de Crăciun.
Pe cine nu atrage ideea reducerilor? Şi pe clienţi, dar şi pe aceia care vând. Despre Black Friday s-au spus şi se spun multe. S-a spus că ar fi o escrocherie a magazinelor, care de fapt scumpesc înainte produsele şi apoi le readuc la preţul iniţial spunând că ar fi vorba de reduceri generoase.
S-a spus că atunci lumea cheltuie cel mai mult pe lucruri de care nu au nevoie, atraşi fiind de ideea reducerilor. Alţii însă se bucură de aceste reduceri, alegând obiectele de care au nevoie şi profitând de preţurile accesibile. Şi mai sunt şi alţii care, dacă doresc, nu iau în seama reducerile de Black Friday şi îşi văd liniştiţi de treaba lor.
Fiind şi la noi vorba de sărbătorile de iarnă care se apropie, parcă ne atrage şi mai mult că alte daţi ideea de cadouri. Când aflăm de sărbătoarea reducerilor, ne amintim că vin sărbătorile de iarnă şi odată cu ele vine şi vremea cadourilor.
Cu această ocazie, ne amintim că de multă vreme ne doream, spre exemplu, o tabletă, iar acum, anunţurile despre reduceri ne reamintesc acest lucru şi în sfârşit ne îndeplinim dorinţa. Până atunci parcă era ceva ce ne făcea să o tot amânăm.
Aşteptăm să vedem dacă avem cu adevărat nevoie de o tabletă, nu ştiam pe care să o alegem, nu ştiam dacă îşi merită preţul. Cadouri ne putem face şi nouă dar şi celorlalţi. Tot cu această ocazie, ne amintim că unei persoane dragi îi plac obiectele vintage şi şi-ar dori un ceas mecanic de birou vintage.
Ne reamintim văzând mesaje cu reduceri şi zărind cadouri potrivite pentru noi şi pentru cunoscuţi. Tot răsfoind ofertele de Black Friday ne dăm seama şi de importantă ambalajului în care oferim cadourile. Pentru că vedem cutiuţe pentru cadouri, sortate pe situaţii. Pentru prieteni sau pentru business, nu putem oferi acelaşi ambalaj.
Mesajul ar fi altul. Relaţiile în aceste două situaţii sunt diferite. Dacă putem găsi şi părţi bune la Black Friday, atunci de ce acest nume? De ce Vinerea Neagră?
Denumirea provine tot de la americani şi se referă la traficul aglomerat cu această ocazie din Philadelphia. De asemenea, se referă la culoarea pentru creşterea profitului magazinelor, pierderile de până atunci fiind însemnate cu roşu.
Se referă şi la orele mai lungi de muncă ale angajaţilor din magazine cu această ocazie. O altă parte negativă ar fi, aşa cum observăm şi la televizor când sunt anunţate reducerile de Black Friday acea aglomeraţie la intrarea într-un magazin, şi la violenţă în astfel de situaţii observată de americani.
De Black Friday îţi aminteşti că se apropie anotimpul cadourilor. Cu puţină atenţie, poţi profita acum din plin.