Turismul în Franţa

Franţa constituie unul dintre primii poli ai turismului din lume. În 1993, a întâmpinat pe teritoriul sǎu în jur de 60 de milioane de vizitatori, însemnând peste 10% din turiştii internaţionali, ceea ce o face prima ţarǎ turisticǎ din lume.

Turiştii sunt în general nord-europeni (britanici, germani, neerlandezi), nord-americani (între 2 şi 3 milioane pe an) şi japonezi (peste 1 milion). Câştigurile de pe urma turismului s-au ridicat, în 1995, la 27,5 miliarde de dolari.

Franţa deţine un potenţial turistic excepţional, favorabil atât turismului estival (mare caldǎ, soare), hivernal (mari teritorii pentru schiat) cât şi cultural (patrimoniu arhitectural).

Dezvoltarea turismului a început în a doua jumǎtate a secolului al XIX-lea. Limitate mai întâi litoralelor Mǎrii Mânecii (Deauville, Dieppe, Cabourg) şi Coastei de Azur (Riviera), cât şi unei clientele simple, practicile turistice balneare şi apoi montane s-au popularizat o datǎ cu dezvoltarea concediilor plǎtite.

Ele se generalizeazǎ începând cu anii 1960 cu crearea, în cadrul marilor planuri de amenajare a teritoriului, a vastelor echipamente turistice pe litoralul regiunilor Languedoc-Roussillon şi Aquitaine (1967), şi în Alpii Nordului (plan Neige, 1964), cu construirea staţiunilor integrate de altitudine (Tignes, Avoriaz, La Plagne, Les Ménuires etc.).

We will be happy to hear your thoughts

Dati un raspuns

Fashion & Trends