/ Bio & Sanatate / Lumina artificială şi sănătatea

Lumina artificială şi sănătatea

lumina artificiala
Dumitrescu Madalina on 10/11/2014 - 9:51 pm in Bio & Sanatate

În era tehnologiei absolute, lumina artificială reprezintă unul dintre cele mai dezvoltate laturi ale ştiinţei.

Fluorescentă sau incandescentă, lumina de la surse artificiale este de mare ajutor acolo unde lumina naturală nu ajunge, iar ultimele inovaţii ne pun la dispoziţie variante care mai de care mai economice din punct de vedere al consumului.

Din nefericire, toate aceste avantaje se pot dovedi extrem de dăunătoare cu atât mai mult cu cât cele mai recente studii în domeniu au indicat o rată tot mai mare a incidenţei cancerului în zonele puternic industrializate.

Conform sondajelor, expunerea îndelungată a corpului la lumina artificială poate contribui la apariţia cancerului de sân, dar şi a celui de prostată. Consecinţa imediată a luminii artificiale este dată de stagnarea secreţiei de melatonină, adică a hormonului responsabil cu reglarea ritmului somn – veghe şi cu împiedicarea lezării moleculelor ADN-ului de carcinogeni. De asemenea, lumina poate încetini capacitatea corpului de a se imuniza.

Potrivit studiilor, ţările cu cei mai mari indici lumină artificială – cancer au valori duble faţă de cele mai puţin industrializate. Persoanele cele mai expuse riscului sunt în mod deosebit femeile trecute la vârsta menopauzei, care au un nivel ridicat de sensibilitate.

Pentru a reduce riscul apariţiei unor afecţiuni grave, putem urma câteva sfaturi simple şi utile, chiar în comfortul propriei locuinţe:

- Camera în care dormim trebuie să fie cât mai întunecată. Pentru persoanele care locuiesc în zone cu multă lumină, de exemplu în centrul oraşului, este indicat să ne montăm la ferestre nişte jaluzele sau perdele opace.
- Puneţi în baie un bec roşu, pentru a nu mai aprinde lumina din dormitor când vreţi să mergeţi noaptea la toaletă. Lumina roşie are un nivel redus de micşorare a secreţiei hormonului.
- Nivelul corect de secreţie a melatoninei poate fi atins prin expunerea circa 20 de minute la lumina solară. Deci, puteţi servi micul dejun la fereastră şi astfel vă restabiliţi ritmul circadian.


0 POST COMMENT

Dati un raspuns

-->